שאלות נפוצות

שלום!
הגעת לעמוד השאלות הנפוצות, מקום מצוין להתחיל בו בכל אתר קניות (ובכלל!).
במהלך חודש ההשקה (מרץ 2018) העמוד כנראה יכיל רק שאלות לגביהן נשאלתי בידי אנשים שסיפרתי להם על הפרויקט, או סתם דברים שרצוי לדעת לטעמי. אם לא מצאת תשובה לשאלה שחיפשת, נא לא להסס ביצירת קשר דרך המייל ([email protected]) או  דף הפייסבוק.
בהחלט אפשר גם בטלפון (058-6725262) אבל אולי ייקח לי כמה זמן לענות.
קריאה מהנה!

על הפרויקט

ש: אז מה זה דאגאשי?

ת: דאגאשי (駄菓子) הוא המילה היפנית לחטיפים וממתקים זולים, כאלו שילדים יכולים להרשות לעצמם לקנות בקלות.
ההגדרה רחבה במיוחד, ומתייחסת לכל חטיף או ממתק זול בלי אפליה על רקע החומר ממנו עשוי או הגודל שלו, או אפילו קהל היעד שלו –
יש דאגאשי שמראש משווקים כמיועדים לבני נוער ואפילו מבוגרים.

עם חלק מהדאגאשי אפשר לשחק לפני שאוכלים אותם, חלק מגיעים עם איורים עליהם שאפשר לשמור, וחלק 'סתם' טעים – המכנה המשותף הוא ההנאה הגדולה ביחס למחיר.


ש: 
ומה זו דאגאשיה?

ת: כמו שהשם מרמז, דאגאשיה (駄菓子屋) היא חנות שמוכרת דאגאשי. בעיקר דאגאשי לפחות! הרבה חנויות מוכרות גם משחקים קטנים, סביבונים ואביזרים קטנים שילדים יהנו לקנות ולהשתמש בהם. פעם היה אפשר למצוא דאגאשי רק בדאגאשיה – מקומות שהיום לרוב מרגישים בולטים אפילו בתוך יפן – אבל היום ניתן למצוא דאגאשי בכל פינה הודות לחנויות הנוחות.
מצד שני, את המגוון האמיתי והגדול עדיין ניתן למצוא רק בדאגאשיה, כי אלו מקדישות את כל מהותן לאהבת החטיפים.


ש: 
אז מה זו הדאגאשיה?

ת: כמו שהשילוט בכניסה מצהיר בשמחה – הדאגאשיה היא חנות (וגם בלוג!) אינטרנטית שמוקדשת לדאגאשי בישראל. החנות שמה לעצמה למטרה להפיץ חטיפים וממתקים מיפן לכל ישראל ולכן מציעה משלוחים לכל הארץ הישר ממחסני היבואן 🙂
האתר מתופעל ומתוחזק בידי הינומארו ייבוא ושיווק (זה אני!) בתור הפרויקט העסקי הראשון שלי שנועד לקרב בין שתי מדינות שאני אוהב. אפשר לקרוא עוד קצת בעמוד האודות, בבלוג (כשאגיע לזה!) או להתקשקש איתי על זה באחת מדרכי יצירת הקשר. אני די אוהב לדבר על דאגאשי.

על הדאגאשי

ש: אז מה בעצם מיוחד בדאגאשי שבאתר?

ת: ובכן, כל מוצר והייחוד שלו! אני משתדל לפרט לפחות קצת על מה אפשר לצפות מכל חטיף בתיאורים, אבל להתחלה הלכתי פשוט על אלה שאני אישית אוהב כי הם טעימים.
האומאיבו למשל הוא נוח במיוחד, כי אפשר לאכול אותו בלי להתלכלך בכלל, וזה משהו שהרגשתי שאין כל כך בחטיפי התירס בארץ – שלא לדבר על זה שלמרות שהוא 'רק חטיף אחד' יש לו מגוון של 16 טעמים (ואפילו יותר) שמאוד שונים זה מזה ואפשר לשלב אחד עם השני ולראות איך הטעמים עובדים ביחד.

ש: ממה החטיפים עשויים?

ת: בכל עמוד מוצר (לפחות אם לא מדובר בחבילה של הרבה חטיפים שונים) יש פירוט מדויק של הרכיבים שסופק בידי החברות היצרניות. באופן כללי המוצרים שמוצעים למכירה באתר כולם בבסיסם חומרים שמשמשים לאכילה גם בישראל בלי שום בעיה. אז לא, אין חרגולים בחטיף שלך 🙂

ש: האם החטיפים כשרים?

ת: נכון לכרגע, אף אחד מהמוצרים באתר אינו בעל תעודת כשרות. אם זו בעיה מבחינתך.. אני אשתדל לפרסם כמה שאפשר אם וכאשר אוכל להרשות לעצמי להנפיק תעודת כשרות עליהם (…או לפחות על אלה שאפשר).

ש: האם החטיפים טבעוניים?

ת: חלק מהם כן וחלק מהם לא. הרבה מחטיפי התירס מכילים רכיבים חלביים או מביצים בתוכם, הסוכריות לכל הפחות אמורות להיות טבעוניות.
בגלל שאני פחות בקיא בענייני טבעונות בעצמי, אמליץ לבדוק את התוויות שמוצרות בכל דף מוצר עם רשימת הרכיבים.

ש: האם החטיפים הם חטיפי בריאות?

ת: אולי בריאות לנפש. בעיקרון פה ושם יש חטיפים שמועשרים בויטמינים ומינרלים למיניהם וגם משווקים כך ביפן, אבל לא זו המהות שלהם מבחינתי ובחרתי להשמיט את החלקים האלה בשיווק בארץ כי 'חטיפי בריאות' מרגיש לי כמו קונספט שרלטני. אני אישית נהנה יותר לפנות לי יום חופשי לזלילה במהלך השבוע בתור צ'ופר על זה שאני ילד טוב בשאר הזמן. ככה או ככה,


ש:
מה התוקף של החטיפים?

ת: ככלל, ברגע שלמוצר נשאר פחות מ-25 יום עד התאריך שלפניו מומלץ לאכול אותו, אני אוריד אותו מהמלאי. אם אראה שהזמנת חטיף שהסרתי מהמלאי במשלוח מהיר ובמקרה יש לי כמה שנשארו להם 3 שבועות, אני עלול להתקשר להציע אותו כדי לא לגרום לך לחכות.
לגבי חיי המדף, המינימום שיישאר לחטיף מרגע שהוא יצא מהמפעל זה 120 יום (נכון להיצע הנוכחי), כך שבערך 90-100 יום מאז ההגעה לארץ.


ש:
החטיף שהזמנתי פג תוקף כבר שנים!

ת: את התוקף ביפן קוראים מימין לשמאל. למשל: 11.12.13 הוא ה-13 בדצמבר 2011. אין סיבה לדאגה 🙂


ש:
האם החטיפים נמכרים באישור משרד הבריאות?

ת: כן, ללא יוצא מן הכלל. כלל החטיפים מיובאים על ידי לאחר עמידה בכל התקנים והדרישות החוקיות (וגם מעבר להן).


ש:
איפה הדאגאשי מאוחסנים?

ת: כולם מאוחסנים במחסני אוברסיז קומרס בע"מ, ברח' הפלס 1 חיפה.


ש:
איפה ניתן למצוא את החטיפים חוץ מהאתר?

ת: שאלה מצוינת! ברור לי שלא תמיד נוח להזמין מהאינטרנט חטיף שעוד לא טעמת או אפילו ראית בעצמך. אני שמח לומר שאני זוכה לשיתוף פעולה עם שתי חנויות כרגע:
– חנות GO JAPAN בהוד השרון בה בקרוב מאוד ניתן יהיה להנות גם מאותו מגוון המוצרים שבאתר לצד הרבה מוצרים אחרים שקשורים ליפן.
– סניף תל אביב של מזרח מערב חנויות בע"מ בו ניתן יהיה לקנות את כל סוגי החטיפים שבאתר לצד שלל מוצרי מזון מזרח אסיאתיים נוספים.

אם בקרבת מקום המגורים שלך קיימת חנות שעשויה להיות מעוניינת בשיתוף פעולה ובא לך לתווך, כדאי ליצור קשר ואני אדאג שזה ישתלם לך לקשר בינינו. החזון הוא בכל זאת להפיץ את אהבת הדאגאשי ברחבי הארץ 🙂

ש: האם יהיו עוד חטיפים חוץ ממה שמוצע כרגע באתר? / האם תמכור את [שם חטיף / ממתק יפני כאן]?

ת: כנראה שכן, אבל זה תלוי אך ורק בשיתוף הפעולה שלך 😉
כאמור האתר בתקופת השקה, אז אני לוקח את זה לאט לאט. אם הדאגאשיה תצבור פופולאריות לא צפויה כבר בחודש הראשון.. לא חסרים בכלל חטיפים שיוכלו להצטרף לקטלוג כבר בחודש הבא.

 

הזמנות ומשלוחים

ש: איך לבצע הזמנה באתר?

ת: פשוט למדי – בכניסה לחנות אפשר לבחור כיצד לצפות במוצרים (ניתן למיין לפי שם, מחיר וכו', וגם לסנן מוצרים לפי טעמים ומחירים בהתאם לתקציב), לאחר מכן יש להוסיף את המוצרים שברצונך להזמין לעגלת הקניות. לסיום, יש לשלם לאחר הזנת פרטים למשלוח ואם הכל הלך כמו שצריך תוצג הודעת "תודה".

ש: איך אפשר לשלם באתר?

ת: כרגע אפשר לשלם באמצעות כרטיס אשראי (תשלום מאובטח דרך קארדקום) או בשירות פייפאל.


ש:
מה עדיף?

ת: אם גם ככה תכננת לשלם באשראי, עדיף תשלום בקארדקום כי כך גם תונפק חשבונית מס באופן אוטומטי וישלח אותו לכתובת המייל שלך במקום רק קבלה. עדיין לא סיימתי להגדיר את זה בצד של פייפאל אז ייקח קצת יותר זמן עד שאנפיק את החשבונית ידנית.


ש:
ניתן לשלם בהעברה בנקאית, צ'ק או מזומן לשליח?

ת: בתקופת ההשקה אני מעדיף להמנע מאפשרויות תשלום נוספות, אבל אם זה חשוב לך – אפשר לפנות אליי וכנראה שלא תהיה בעיה.


ש:
מהי מדיניות ההחזרים של האתר?

ת: ככלל, אין החזרים על משלוחים שבוצעו – זו בכל זאת חנות לממכר מזון ולא כולנו נשמח לקבל חטיפים יד שנייה. אבל, אם ביקשת יפה לבטל משום כמה שעות אחרי שביצעת הזמנה ועדיין לא הזמנתי משלוח – אני לכל הפחות אציע קוד קופון.


ש
: מה לגבי פיצוי במקרה שהחטיפים הגיעו עם פגם / הייתה טעות בהזמנה?

ת: קודם כל אבהיר שכלל החטיפים מקבלים יחס יפה ועדין (למרות שהם הגיעו מיפן עד לפה אז זה חייב היה לחשל אותם איכשהו..) ונארזים בצורה שתמנע מהם להפגע. אם בכל זאת קרה מקרה ומוצר הגיע שבור, אני אבקש תמונה כדי להציג לאמצעי המשלוח בו בחרת לקבל את ההזמנה ולהזכות עליו. כמובן, אספק פיצוי הולם על חשבוני.


ש:
איך אוכל לקבל את ההזמנה שלי? כמה זמן זה ייקח וכמה יעלה?

ת: נכון לכרגע אפשר לבחור באחת מבין 3 אפשרויות:

איסוף עצמי – אפשרות חינמית, אבל כנראה רלוונטי רק אם ביתך בחיפה והקריות. אם זה לא רחוק וההזמנה לא גדולה יש מצב שאפילו אציע להביא את ההזמנה בעצמי כשאסיים להכין אותה במחסן (מה שיכול לקחת 1-2 ימי עסקים). כך או כך האפשרות הזו מצריכה תיאום אז חשוב להקפיד על טלפון זמין במעמד ההזמנה 🙂

דואר רשום – 15 שקלים. נו, דואר ישראל, כי זה זול. בגדול המשלוח אמור לקחת 2-14 ימי עסקים בהתאם לכתובת המגורים (ושאר נסיבות של הדואר), שזה בנוסף ל-1-2 ימי עסקים שייקח לי לטפל במשלוח. אני פחות מעדיף את האפשרות הזו אבל אם ההזמנה קטנה משזה ירגיש לך משתלם להוסיף 12 שקלים לשליח, כנראה כדאי ללכת על זה. ברגע שאשלח את החבילה, אעביר גם קוד במייל למעקב אחריה.
אגב, בגלל שטרחת לקרוא את העמוד הזה, הנה קופון למשלוח חינם בדואר רשום בהזמנה מעל 150 ש"ח : ireadthefaqyay .

שליח עד הבית – ממומש באמצעות חברת M דליוורי. הם מקריית אתא ואחלה חבר'ה ומספקים משלוחים לכל הארץ בתעריף אחיד. כן, כולל אילת והערב וגם רמת הגולן. לגבי אזורים בעלי רמת סיכון גבוהה – עדיף ליצור קשר מראש כדי לוודא שלא יהיה עיכוב כלשהו. ככה או ככה הפרשים בעלויות המחירים עליי.

בכל אחת מהאפשרויות, אם חל עיכוב כלשהו או תהייה לגבי מצב המשלוח – תמיד אפשר ליצור איתי קשר!


ש:
המוצר שרציתי להזמין לא במלאי! מה לעשות?

ת: בכנות, מומלץ ורצוי להזמין מראש. זה יכול לקחת לי שלושה שבועות (אולי חודש אם יקרו פאשלות) לחדש את המלאי, אבל מצד שני אני לא אדע שיש ביקוש למלאי אם לא תהיינה הזמנות. אל דאגה, אני דואג לצ'פר על הזמנה מראש בהתאם 🙂